Kurs

Norges Linforening er medlem av Studieforbundet kultur og tradisjon (SKT) www.kulturogtradisjon.no og kan søke om kursstøtte fra Kulturdepartementet gjennom SKT. Både hovedforeningen og faggrupper/lokallag av NLF kan søke støtte når det arrangeres kurs.

Det er flere som arrangerer kurs i linbearbeiding og spinning. Noen lokallag i Norges Husflidslag (NH) arrangerer kurs. På NH sin nettside www.husflid.no kan du finne kurs på Kurskalender.

Kurs på Hjerleid i juli

Hjerleid skole- og håndverksenter på Dovre har et kurs i bearbeiding av lin og et kutrs i spinning av ull og lin i sommer. Kurset i bearbeiding er 09. -10.nde juli: https://www.hjerleid.no/kursprogram/linbearbeiding-uke-28 Spinnekurset er 10. – 13.nde juli: https://www.hjerleid.no/kursprogram/spinning-av-ull-og-lin-uke-28

Dyrking og beredning av lin 22.-23.09.2023

Norges Linforening, Faggruppe Åker holder kurs i Linforeningens lokaler på: Opplæring i dyrking, rykking, røting, tradisjonell beredning, sikkerhet og maskinell beredning av lin. Kurslærer: Anne Holen. Pris: kr 900.- inkludert noe lin. Mer informasjon etter påmelding. Påmelding til Faggruppe Åker på e-post: ann-hole@online.no

Kurs i spinning av lin 4. – 5. februar 2023

Faggruppen på Åker gård, Hamar, holder spinnekurs 4. og 5. februar 2023. Tid: lørdag 10-17 og søndag 10-15. Kurset koster 800kr for medlemmer i Norges Linforening og 1000kr for ikke-medlemmer. Det er inkludert 1 bunt bråket og skaket lin. For mer informasjon og påmelding (før 30.januar): kontakt Anne Holen, tlf. 47336637.