Lin sengetøy, topp kvalitet fra Klassbols linveveri

Vi har tidligere skrevet om hvor deilig det er å sove i lin sengetøy. Vi har fått mange positive Rutantilbakemeldinger. Blant annet har vi et medlem på Romerike som selger linprodukter fra Klassbols, deriblant vakkert lin sengetøy.

Lars Arne Rørtveit bor på Hofseth Søndre, som er en gård på Øvre Romerike. Gården er fra middelalderen med hovedbygning og kårbolig fra 1800-tallet. Gården ligger mellom Eidsvoll i nord og Vormsund i syd.

Foruten salg av linprodukter fra butikk og netthandel, driver de med selvplukk av økologiske bringebær, salg av brød stekt i vedfyrt steinovn og salg av et stort utvalg av liljer.

De selger lin sengetøy i diverse stilarter. Randen er utsøkt tykk og deilig, som ble opprinnelig laget spesielt for en arabisk sultan – så da kan man jo drømme seg vekk. Rutan er for den som vil ha litt mer farger og Jungfrun er en billigere variant. Jungrun leveres også som laken 180 x 280 cm.  Dynetrekk kan bestilles, men er ikke lagervare. I tillegg er det også sengetepper og pyntepute i mønsteret Memory i utvalget. Alle putevar er 50 x 60 cm, noe som er standard i Sverige. De løser det ved å bruke litt finere dunputer, så det er likevel akseptabelt med plass i putevaret.

Sjekk mer om lin produktene de selger på http://www.hofseth-gard.no/