Program for årsmøtet 25. – 26. mars 2017

PROGRAM FOR ÅRSMØTE NLF 25. – 26. MARS 2017

Lørdag 25.3.:

Kl 1200: Velkommen! Lunsj i Sysselgården (dugurd: ferskt brød med pålegg)

Kl 1330: Foredrag om lin under jernalderen v/ Frida Kirkevoll

Kl 1400: Foredrag om klær i viking-tida

Kl 1530: Pause med kaffe/frukt

Kl 1600: Foredrag ”Lin på Hadeland i gamle dager” / ”Dåpstradisjoner fra middelalder til i dag” og omvisning i dåpsmuseet

Ca kl 1800: Transport til Klækken hotell                      Kl 2000: Middag på hotellet

Søndag 26.3.:

Kl 0900: Besøk hos MohairUll, idyllisk beliggende ved Einafjorden. Servering av kaffe og kake på stabburet; kort foredrag om ”Lindyrking ved Einafjorden i gamle dager”. Orientering om drift med mohairgeiter og geitene som ressurs i tilleggsnæringen og om forsøk med å dyrke og spinne/farge lin. Mulighet for å handle i gårdsbutikken, som bl.a. selger eget garn.

Kl 1100: Årsmøte i Sysselgården

Kl 1200: Minimarked/Åpen butikk i Sysselgården

Kl 1300: Lunsj (suppe). Deretter hjemreise

Priser for årsmøtearrangementene:

Sysselgården: kr 850,- pr pers; besøk hos Mohair-Ull: kr 150,- i alt kr 1000,- som innbetales til Norges Linforenings konto 1503.10.55900 ved påmelding.

Overnatting og middag på Klækken hotell: kr 1495,- (enkeltrom)/kr 1295,- (dobbeltrom). Dette gjør den enkelte selv opp med hotellet.

Adkomst:

• Tog fra Oslo S kl 0902 – dette er på Jaren stasjon kl 1015
  • Flybuss fra Gardermoen kl 0920 (Askeladdenruta) – er ved Lunner rådhus kl 0950
  • Egen eller andres bil

Det er ønskelig at dere oppgir hvordan dere kommer til Sysselgården, da det er nødvendig å organisere transport fra Jaren/Lunner og mellom de ulike stedene

Påmelding: Til Anne Holth Larsen, anne.holth.larsen@gmail.com eller Ryggveien 54,4070 Randaberg innen 8. mars.  Ønsker du enkeltrom/delt dobbeltrom/ middag eller ikke? NB! Gi også beskjed ved påmelding om evt. matallergier!