Fredriksten festning, Halden

Årsmøte i Norges Linforening 16.-18. mars 2012

Fredriksten_festningNeste år ønskes alle nye og gamle medlemmer velkommen til Fredriksten festning i Halden. Sett av tiden 16.-18. mars.I tillegg til våre medlemmer, vil vi lørdag 17. mars invitere andre organisasjoner til en «markedsplass»  hvor vi viser lin i forskjellige stadier.

Kasserna på festningsområdet gir gode muligheter både for overnatting med gunstige priser, god  mat og møte og utstillingsvirsomhet. En arbeidsgruppe på fem personer er i gang med planleggingen.

Dette regner vi med å kunne tilby

• Markedsplass for lininteresserte
  • Utstillinger av vevnader, gamle og nye tekstiler
  • Demonstrasjon av lintilberedning og utstyr
  • Vask og stell av lin
  • Salg av linprodukter
  • Besøk i «linmuseet » i Råde
  • Foredrag om gamle kinesiske drakter
  • 17-hundretallsaften, festmiddag i Kongshallene i festningen
  • Muligheter for omvisninger i historiske Halden
    (Festningen, Rød herregård, Byvandring)
  • Diskusjon om foreningens arbeid framover
  • Årsmøte

Vi kommer tilbake med mere informasjon og muligheter for påmelding etter hvert.

For å kunne få til alt dette trenger vi hjelp av våre medlemmer. Hva kan dere stillle opp med av produkter for visning og salg? Hva kan dere demonstrere når det gjelder ulike aspekter av arbeidet med lin (beredning,spinning vask og stell etc. ? Vi tar gjerne mot henvendelser på mail: bs-heie@online.no eller tlf. 48043869.

Sammen skal vi lage et flott treff i idylliske Halden.

,