Kjære medlemmer!

En fin høst er over og vinteren er her. I det dette skrives er det 12 minusgrader ute og et tynt teppe snø over landskapet utenfor. Kornhøsten var god og jeg håper alle som har dyrket lin også er fornøyde, enten dere har dyrket 1 kvadratmeter lin eller mange.

Linforeningen har hatt en aktiv og travel sensommer og høst, med bl.a. egne arrangementer på Åker gård på Hamar og deltakelse på Fiberdagen i Botanisk hage i Oslo og Dyrsku’n i Seljord.

På Åker gård ble det arrangert Lindag 21. august med demonstrasjon av rykking og beredning av lin, samt foredrag ved Ingunn Grimstad Klepp. Oppdatert utstilling og kompetansesenter ble åpnet 24. august. Worldwide Spin in Public Day ble feiret 18. september, også dette på Åker gård.

Botanisk hages Fiberplantedag ble avholdt 4. september og Linforeningen var godt representert. Mye folk til tross for ikke så bra vær. Linforeningen var også representert på Dyrsku’n i Seljord 9.-11. september. Se rapporter fra arrangementene i denne utgaven av Lin-Nytt.

Styret er nå godt i gang med planleggingen av årsmøtet for 2023, som vil bli arrangert i Oslo 11.-12. mars. Det vil bli et rikt og spennende program og vi håper at mange har anledning til å delta.

Nå som det er mørkt ute og lunt og koselig innendørs, håper jeg mange av dere koser dere med innesysler, det være seg spinning, veving, strikking eller fletting av fine ting i lin.