Samarbeidsavtale med Norsk Kulturarv

Norges Linforening har inngått avtale med Norsk Kulturarv.

Stiftelsen Norsk Kulturarv og Norges Linforening har inngått en samarbeidsavtale om gjensidig å fremme hverandres virksomhet.

Norges Linforening og Norsk Kulturarv er begge landsdekkende med lokal forankring, Begge søker kvalitet, kompetanse og profesjonalitet. Begge har tradisjon som grunnlag og ønsker å bidra til vern gjennom bruk.

Organisasjonene skal gjensidig profilere hverandres virksomhet som for eksempel på internettsider, konferanser, i publikasjoner og aktuelle brosjyrer.

Norsk Kulturarvs visjon er vern gjennom bruk.

–          Vi ser frem til et givende samarbeid med Norges Linforening til beste for begge parter, sier direktør Grete Horntvedt i Norsk Kulturarv.  – Vi har allerede blitt enige om å trykke artikler fra Norges Linforening i vår medlemsmagasin Kulturarven.

Hun forteller at Norsk Kulturarv er en interesseorganisasjon med formål å sikre vår kulturarv for kommende generasjoner gjennom bærekraftig bruk langs kysten, i innlandet og i bystrøk og er åpen for medlemskap fra bedrifter, organisasjoner eller enkeltmedlemmer.

Du kan enkelt melde deg inn eller verve medlemmer via Norsk Kulturarvs hjemmeside www.kulturarv.no , eller ringe 61 21 77 20. Som medlem støtter du Norsk Kulturarvs omfattende arbeid, og får magasinet Kulturarven tilsendt fire ganger i året og den kulturhistoriske reisehåndboken Veiviseren fritt tilsendt.  Andre medlemsfordeler er kjøp med rabatt på gaveartikler og tradisjonshåndverk fra Hjerleid Skole- og Handverksenter på Dovre.

Alle som melder seg inn eller verver et nytt medlem innen 1. juni er med i trekningen av 2 gavekort på kr 2 500.  Gavekortene er eksklusive, og gjelder ved alle Olavsrosesteder!

Du finner en oversikt over spennende Olavsrosestedene på www.olavsrosa.no

Olavsrosa viser vei til opplevelser der kvalitet og historie står i fokus. I dag kan over 120 reisemål smykke seg med dette kvalitetsmerket.

1 kommentar til Samarbeidsavtale med Norsk Kulturarv