Dyrke lin, lage en linåker eller et linbedd

Linfrø fiber og oljeDet begynner å nærme seg våren. Flere steder i landet har vi vært lurt med sneklokker og krokus helt til et hvitt dekke har lagt seg over alt igjen.

Det spirer ute og inne. Plastbokser og melkekartonger sloss om plassen i vinduskarmene og gartneriene fylles av vårkåte amatørgartnere. I år skal det skje, i år skal vi få til det vi ikke fikk til i fjor.

Nordmenn gleder seg intenst over våren. Nå ligger alt det deilige foran oss. Dette gjelder ikke minst våre medlemmer i linforeningen.  Vi har mange erfarne medlemmer som har dyrket lin i mange år og som gir råd og vink til oss nybegynnere. Vi er så heldige at vi har fått mange nye medlemmer det siste året og vi får spørsmål om såing og videre arbeid.

Vi selger linfrø både til spinne-/fiberlin og til oljelin. Dette kan kjøpes på hjemmesidene våre under MARKED eller KONTAKT

Alle medlemmer har fått eller kan få veiledninger gratis i dyrking av både spinnelin og oljelin.

Forbered jorda godt og så fiberlin tidligst mulig. Se også veiledninger på hjemmesidene våre under LIN-> DYRKING

Lykke til med SÅTID.

1 kommentar til Dyrke lin, lage en linåker eller et linbedd